Životný štýl

Čo je intuitívna výživa?

Bonatex

Stephen Hawkes a teória intuitívnej výživy
Prvé výsledky štúdie tohto princípu boli v roku 2005. Profesor zdravotníckych vied Steven Hawks (USA) zverejnil výsledky svojich testov, a zároveň povedal, že stratil 22,7 kg, pričom cvičil intuitívnu silu. Publikácia vzbudila značný záujem medzi verejnosťou, a mnoho ľudí v Amerike začalo dodržiavať zásady inštinktívnej stravy.

mrkev

Základný zákon teórie Stephena Hawkesa hovorí, že človek musí počúvať telo. Ak sú jeho potreby splnené, bude spokojný a pokojný, čo znamená, že prestane "ukladať" nadbytočný tuk. Osoba by nemala ignorovať také signály, ako je hlad, pretože príroda nikdy neklame. Sledovatelia IP sa snažia vytvoriť vzťah s ich pocitmi, opätovne preskúmať rozmanitosť potravín, určiť odpoveď tela a potom si prideliť najprijateľnejšie potraviny.

7 základných pravidiel intuitívnej výživy
1.      Úplné odmietnutie stravovania . To je nevyhnutné na prerušenie cyklu "prírastok na váhe – diéta – harmónia – prírastok hmotnosti", ktorý porušuje prirodzený metabolizmus. Koniec koncov,  výsledok väčšiny tých, ktorí schudnú, sa opäť rozpadne a zastaví kontrolu kalórií. Samozrejme, intuitívna výživa by mala byť vykonávaná v prípadoch, keď ste spokojní s dnešnou hmotnosťou. Ak máte ďalšie kilo, odporúča sa predtým schudnúť iným spôsobom.

2.      Schopnosť rozpoznať hlad včas. Harmónia s vaším telom sa dá nájsť len tým, že sa naučíte včas rozpoznať pocit hladu a sýtosti. Problém mnohých ľudí spočíva v tom, že neskôr venujú pozornosť túžbe po jedle a sedia pri stole a pokračujú v konzumácii jedla aj po nasýtení. Teória intuitívnej výživy pri chudnutí vás učí určovať signály tela, posúdiť hlad a sýtosť (od 1 do 10), aby ste sa vyhli akútnej túžbe po jedle a pocitu nadmernej sýtosti.

300x250-1474093619.jpg

3.      Nedostatok viny .  Zníženie zákazu potravín, nie je tak žiaduce ako jesť niečo vysoko kalorické a škodlivé. Pritom je potrebné pochopiť reakciu tela na jedlo, venovať pozornosť ďalšiemu blahu.

rajčata

4.      Odmietajte jesť. Mnohí z nás chcú schudnúť, ale nikdy prestať jesť. Je potrebné opustiť tento zvyk a prestať ľutovať, že vyhadzujete jedlo. Odložte si ho na zajtra.
 
5.      Vychutnajte si jedlo . Identifikujte potraviny, ktoré prinášajú radosť, berúc do úvahy vyššie uvedené zásady.
 
6.      Výcvik. Tento spôsob dodatočných výdavkov kalórií výrazne zlepší kvalitu života a udržiava dobrú fyzickú kondíciu. 
 
7.      Dobrý spánok. Len málo ľudí nevie o potrebe zdravého spánku na udržanie hmotnosti, pretože hrá rozhodujúcu úlohu v metabolických procesoch tela. Pri praktickej inštinktívnej výžive je potrebné spať najmenej osem hodín denne. 

Čo je intuitívna výživa?
Ohodnoťte příspěvek
336x280-nocnikosilky3-1429533436.jpg